Aktiviranje mladih na tržištu rada predstavlja ključni izazov kako bi se postiglo smanjenje visoke nezaposlenosti mladih i jačanje njihove socijalne uključenosti. Kroz integraciju obrazovanja, sudjelovanje poslodavaca i educiranje, mladi imaju priliku postati aktivni sudionici u gospodarstvu.
Aktivacija i zapošljavanje mladih igra važnu ulogu i u prevenciji njihovog ulaska u NEET skupinu – kategoriju mladih koja ima oskudne mogućnosti na tržištu rada. Postizanje zaposlenja ne samo da pruža financijsku sigurnost te priliku za osobni i profesionalni razvoj mladih već ih motivira da aktivno sudjeluju u društvu. Upravo zbog tih razloga, stvaranje prilika za zapošljavanje mladih postaje imperativ za prevenciju ulaska u NEET skupinu i osiguravanje njihove uspješne integracije u društvo.
Ključne aktivnosti za aktiviranje mladih na tržištu rada:
- Informiranje mladih
- Obrazovanje i razvoj vještina mladih
- Uključivanje poslodavaca u aktivne programe i projekte
- Provođenje programa/projekata za jačanje socijalne uključenosti mladih
U prvoj polovici 2024. godine Centar za poduzetništvo je kao doprinos ublažavanju ranije navedene problematike održao brojne aktivnosti u sklopu projekta Moja odluka, moja budućnost! s ciljem povećanja zapošljivosti mladih osoba na tržištu rada, jačanja njihovih kompetencija i prevencije njihova ulaska u NEET kategoriju.
Polovica provedbe projekta važna je točka za praćenje napretka i rezultata projekta, a dosad održane aktivnosti su Okrugli stol na temu Prevencija ulaska mladih u NEET skupinu, izrada Strateškog okvira za rad s mladima, aktivnosti Kampanje za promicanje zapošljivosti mladih koja uključuje Forum I na temu Prednosti zapošljavanja i doprinos mladih zaposlenika u poduzeću, Forum II na temu Mjere za ublažavanje nezaposlenosti mladih u RH te objave i marketinške aktivnosti vezane uz projekt.
Posebno valja istaknuti i provedene edukacije s mladima – učenicima srednjih škola i poduzetnicima s ciljem jačanja kompetencija i položaja mladih na tržištu rada te stjecanja stručnih znanja i vještina u području digitalne i financijske pismenosti, komunikacijskih i prezentacijskih vještina, proaktivnog pristupa tržištu rada te poduzetništva i poduzetničkih vještina.
Do kraja provedbe projekta planiran je nastavak provedbe kampanje promicanja zapošljivosti mladih kod poslodavaca, nastavak provedbe edukacija za jačanje položaja mladih na tržištu rada kroz četverodnevnu EU akademiju te nastavak aktivnosti vezanih uz promociju projekta.čanje položaja mladih na tržištu rada kroz četverodnevnu EU akademiju te nastavak aktivnosti vezanih uz promociju projekta.
„Ova objava izrađena je uz financijsku podršku Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade. Sadržaj ove objave u isključivoj je odgovornosti Korisnika i ni pod kojim se uvjetima ne može smatrati kao odraz stajališta Središnjeg državnog ureda.”