Posjetite nas
Josipa Jurja Strossmmayera 341
31000 Osijek, Hrvatska
Kontaktirajte nas
info@czposijek.hr
Tel: 0800 345 345

Hrvoje Vila – osječki recept za uspjeh: bicikl i hrana

Među brojnim bijelim kućicama na osječkom Adventu, ističe se crveni štand pokretan biciklom. Dug red gladnih kupaca skriva Hrvoja Vilu i ukusne hot dogove. Gospodin Vila spojio je dva obilježja Osijeka – bicikl i ukusnu hranu u uspješnu poslovnu priliku. Suprug i otac dvoje djece, rođeni Osječanin, nakon 27 godina radnog staža zbog zatvaranja Šećerane u Osijeku ostaje bez posla. Ova situacija ga dodatno potiče da osigura egzistenciju za sebe i svoju obitelj, te odlučuje kako je vrijeme za realizaciju poslovne ideje koja mu se dugo motala po glavi.

Kao strastveni gurman, godinama mi se ideja o ugostiteljstvu, odnosno proizvodnji i prodaji hrane čini kao posao u kojem bi spojio svoje znanje, strast i osiguravanje egzistencije“ ističe Hrvoje Vila ili Osijeku poznatiji kao Big H. Objašnjava kako je na ideju o pripremi i prodaji hot dogova na pokretnom štandu došao gledajući američke filmove i serije: „Primijetio sam kako u svakom gradu postoje pokretni štandovi za prodaju brze hrane. Primarnim i sekundarnim istraživanjem zaključio sam kako toga kod nas nema. Postoje štandovi sa kokicama, langošicama i palačinkama, prodaja hamburgera u kamp kućicama, ali ovako brzo mobilan štand s ukusnim i domaćim, lokalnim sastojcima ne postoji u Slavoniji. Sama realizacija krenula je sa zatvaranjem Tvornice Šećera i traženjem posla te smo na kraju ipak odlučili krenuti u poduzetništvo.“ Hrvoje ističe kako je za to potrebna velika hrabrost i najviše od svega – podrška prijatelja i obitelji, koju on ima i neizmjerno cijeni. Suprugu često možemo vidjeti kako pomaže pri samom pripremanju i prodaji hot dogova, a djeca su pomoć u marketingu, vođenju društvenih mreža i testiranju novih okusa i gurmanskih spojeva.  Upravo zato je Big H, već sada obiteljski posao, a nadamo se da će i ostati.

Osnovna djelatnost Big H ugostiteljskog objekta je proizvodnja i prodaja brze hrane na kolicima. Priprema različitih vrsta ukusnih hot doga na štandu pokretanog biciklom, kojim se može lako i brzo mijenjati lokacija upravo je ono što čini ovu poslovnu priliku drugačijom i uspješnom. Pokretni štand ima ugrađen plinski roštilj za pripremu hrenovki i kobasica, hladnjak za bezalkoholna pića, spremnik za pitku i prljavu vodu, posude za dodatke (salata, luk ,krastavci, rajčica…), spremnik za peciva i ostalo zakonom propisano i nužno za proizvodnju hrane. Za nekoliko minuta pripremi se određena količina hrenovki te se s traženim dodacima (prema želji kupca) složi hot dog te u prigodnom papiru posluži. Priprema je brza, a svježi sastojci lokalnih proizvođača garantiraju slasne zalogaje brojnim konzumentima. Vila objašnjava: “U ponudi je pecivo koje se u suradnji s Pekarnom HIT posebno za nas, dnevno svježe priprema te nekoliko vrsta kobasica i hrenovki uz umake (majoneza, kečap, senf, burger, ljuti). Također, imamo i nekoliko vrsta napitaka kako bi konzumenti mogli utažiti žeđ nakon slasnog obroka. Priprema je brza i jednostavna, a cijena pristupačna. Ciljani kupci za koje sam se odlučio traže brzu pripremu, a prije svega mora biti prilagođeno njihovom cjenovnom rangu.“   

Financiranje potrebno za inicijalno ulaganje ostvarili su putem mjere za samozapošljavanje Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, a ostatak je financiran vlastitim sredstvima. Obitelj Vila ističe kako nije bilo jednostavno, ali pobjedonosno zaključuju:“ Uspjeli smo! S poslom smo započeli u drugoj polovini rujna kada smo ispunili sve zakonske uvjete za obavljanje djelatnosti. Trenutno smo na lokacijama na kojima se održava Advent u Osijeku, a inače nas možete pronaći u Tvrđi, na trgu Slobode, Promenadi, ispred pivnice Runda i slične frekventne lokacije.“ Mobilnost i atraktivan izgled su magnet za nove kupce. Naravno, kvaliteta proizvoda i sama usluga čine Big H prepoznatljivim i na taj način zadržavaju vjerne kupce. S vozilom mogu doći tamo gdje drugi ne mogu, to je još jedan od faktora zašto su se odlučili za tu vrstu objekta.

Radni dan gospodina Vile započinje rano ujutro kupnjom svježih namirnica na Osječkoj Tržnici, te preuzimanje dnevno svježeg peciva Pekare HIT napravljeno posebno za njih. Trude se razviti suradnju s lokalnim proizvođačima te na taj način poticati razvoj poduzetništva u lokalnoj zajednici. Kaže kako nije uvijek lako, „ naravno da ima i problema, nerazumijevanja, otpora… kod nas ne možete nabaviti neke stvari, ali zahvaljujući internetu i dobrom istraživanju i takve prepreke rješavamo. Vodimo se onom – razgovor rješava sve jer nema glupih pitanja, samo glupih odgovora. Ističe kako je osnovna  prednost poduzetništva samostalnost. „Samostalno određivanje tempa, vremena rada, ali i uvjeta i pravila u svojoj tvrtci. Nema više krilatice ti nisi tu da misliš, što se često zna govoriti u većim tvrtkama. Moto malih poduzetnika je – misli, voli, radi, radi, radi… Na sebi, proizvodu, marketingu pogotovo!“ Postoje i one manje lijepe strane poduzetništva, a prema Hrvoju to je nesigurnost, strah od ulaska u posao nepripremljen što kasnije dovodi do velikih problema. Drugo je očekivanje, treba biti realan i skroman u očekivanjima, graditi posao dan po dan i strpljivo čekati rezultate. „I treće, treba dobro paziti kako se poduzetnik ne bi doveo do burn out-a, jer je jako tanka linija kad čovjek daje 120% od sebe pa pregori i onda sve ide naopako“, upozorava poduzetnik sam sebe.

Hrvoje Vila, klijent je na kojeg smo jako ponosni i koji prati rad Centra za poduzetništvo od 2005. godine. Upravo tada je prvi put došao u Centar s prvom poslovnom idejom i uspješno završio edukaciju „Kako započeti vlastiti posao“, „tako da nisam imao dvojbe potražiti pomoć sa savjetom i u razvoju poslovnog plana. Izuzetno sam sretan što sam se odlučio na taj korak jer prave informacije je teško pronaći, ali direktnim pristupom i znanjem dobio sam samo još veću želju za pokretanjem poslovnog pothvata. Moram naglasiti kako vjerojatno bez Sare ne bih uspio.

Planove za budućnost vješto skrivaju. Sve što su nam htjeli otkriti je kako se za sada fokusiraju na razvijanje branda i veliki naglasak je na marketing te stvaranju dugoročnih suradnji u gradu Osijeku. Hrvoje kaže: “Pravo širenje trebalo bi ići u 2023. godini. Ideja nam ne nedostaje, ali daleko smo od mogućnosti realizacije.“ Centar za poduzetništvo će im i tada biti na raspolaganju te kroz svoje usluge pomoći širenju i razvoju poslovanja ovako lijepe i pozitivne poduzetničke priče.

Ove stranice koriste tehnologiju internetskih 'kolačića', a kako bismo Vam ponudili bolje iskustvo. Više informacija o njima, kao i o detaljima iz domene privatnosti, možete saznati putem sljedeće poveznice