Posjetite nas
Josipa Jurja Strossmmayera 341
31000 Osijek, Hrvatska
Kontaktirajte nas
info@czposijek.hr
Tel: 0800 345 345

Budućnost je u laseru – powered by Black & Yellow

Sve je počelo sa idejom, a rodilo se iz prilike. Baš kao idealan primjer kako započinju uspješni poslovni pothvati. Josip Dević, glavni akter ove priče, je zaljubljenik u auto-moto industriju. Sam za sebe kaže da je stalno „u autima“, što je upravo mjesto gdje se rađa prilika za poslovni podvig, bez da je ikada i razmišljao o ulasku u poduzetničke vode.

Josip, mladi poduzetnik iz Vukovara 29. srpnja 2021. godine osniva tvrtku Black & Yellow d.o.o. koja za svoje poslovanje koristi lasere. Da, lasere. Naime, ne radi se o sci-fi scenariju, već kako Josip za svoju tvrtku kaže: „Tvrtka Black & Yellow d.o.o. se bavi laserskim čišćenjem, a to bi značilo da ono nekada što se radilo pjeskarenjem sada se to puno bolje, lakše, čišće i sigurnije radi putem lasera. Skidamo sve vrste oksidacija sa svih vrsta metala, betona ili kamena isto tako skidanje svih boja, lakova, filera, skidanje grafita sa zidova i slično.“

Ova neobična i zanimljiva djelatnost nije novina kako ističe Josip, već samo nije zastupljena jer su tradicionalni načini čišćenja jeftiniji, stoga se nitko nije upuštao u nabavku lasera i laserskih uređaja kojim se ovaj postupak pojednostavio, bio znatno učinkovitiji te u konačnici prihvatljiviji za okoliš, što je jedan od faktora koji su važni u poslovanju tvrtke, a sam vlasnik na to obraća posebnu pažnju. Josip dodaje: „Mi za lasere koji skidaju oksidacije znamo od prije rekao bi 7,8 godina, ali nekako ta ideja sa laserima se nikada konkretno nije dogodila do eto prije nešto malo manje od godinu dana, gdje je Matej onako skoro slučajno mi poslao link jednog videa sa YouTubea gdje laserom skidaju neku hrđu i rekao ”ajmo mi ovo početi!” i korak po korak iz jedne recimo slučajne ideje se dogodila odluka da otvorim firmu sa istima.“. Tko smo „mi“ i tko je Matej? Matej je dugogodišnji Josipov prijatelj čije pretraživanje YouTubea je dovelo do pokretanja poslovanja, te u cjelokupnom radu i Josipovom nastojanju da pokrene vlastito poslovanje, Matej je bio čvrsta i konstantna moralna podrška. Što u poslovanju svakog poduzetnika je iznimno važno; imati podršku svog okruženja, prvenstveno obitelji i prijatelja.

S obzirom na iznimno visoka inicijalna ulaganja koja su bila potrebna da bi se nabavili laseri i laserska oprema, Josip se odlučio koristiti jednu od mjera HZZ-a tj. Mjeru za samozapošljavanje za koju kaže: „to mi je jednim djelom pomoglo da ostvarimo taj ”prvi korak”“. Nakon prvog koraka koji je kako doznajemo vrlo jednostavno riješio, Josip ističe da: „Najveći izazov je bio kako nabaviti lasere, prave lasere, pod prave mislim na one koji će nas najbolje služiti i koji će dobro funkcionirati“. Ali uz Matejevu dosjetljivost i podršku, taj dio se vrlo uspješno riješio te je sada tvrtka dva laserska uređaja.

Na pitanje s kojim se problemima danas suočava u poslovanju, Josip odgovara: „Pa pomalo sa svima kojima se poduzetnici mogu naći, a to bi značilo odraditi u globalu dobar marketing da poslovanje konstantno dižemo na jedan novi i viši nivo. Isto tako želja za zapošljavanjem novih ljudi iziskuje nabavu još strojeva, koji za sobom vuku izazov što oni sami nisu jeftini, stoga smatram da izgraditi dobar poslovni model je osnova od koje polazim. A u konačnici, onda i održati rast korištenja naših usluga kroz što bolji marketing da bi se ovo održalo što imamo, a daleko više da napredujemo.“

„Svakako ono što je logično manjak slobodnog vremena, i nije kao nekada kada smo radili za nekoga, bili zaposlenici, sada i poslije radnog vremena konstantno se trudim postići cilj i da tvrtka napreduje. Zato jednostavno se taj poduzetnički život upleo u privatni više nego kada radim ono što bih rekao od 8 do 3 i kada si gotov si gotov. Ovo je „full time mission“ ako želimo da to bude na nivou kojem želimo.“ – je odgovor na pitanje kako se snalazi u ulozi poduzetnika te kako je poduzetnički životni stil utjecao na njega. U pogledu stava i mišljenja o poduzetništvu prije i poslije pokretanja vlastitog poslovanja, Josip ističe: „U teoriji je sve to lakše, to i svi znamo, troškovi su puno veći nego što mislimo, sve mora biti u rokovima, dobar knjigovođa je jako bitan, sve ubiti to što spada pod papirologiju ili kako bi to već nazvao je nešto što nam je malo strano. Da razumijem što mi je činiti i kako ste mi svakako pomogli vi.“ – misleći ovdje na Centar za poduzetništvo i program mentoriranja.

Centar za poduzetništvo za zainteresirane poduzetnike nudi uslugu mentorskog programa u okviru koje se poduzetniku dodjeljuje mentor(i) koji zajedno s njim definiraju ciljeve i identificiraju izazove, a u konačnici načine na koji postići te ciljeve i riješiti izazove. Josip, vlasnik tvrtke Black & Yellow d.o.o. je sudjelovao u mentorskom programu te je glavni fokus bio uspostava poslovnog modela, analiza okruženja i konkurencije te formiranje marketinške strategije. Stoga na upit kakav odnos s klijentima nastoji uspostaviti, Josip odgovara: „Ovo je možda kliše za reći, ali stvarno da stvarno budu zadovoljni našom uslugom. Iz našeg privatnog života i u životu ljudi nekako je normalno postalo da se poslovi rade površno barem što se tiče tog posla u autoindustriji, ako bi rekao primjer sve što danas ima boju ili hrđu na sebi se ne tretira dovoljno dubinski osim u skupim restauracijama koje su takve kakve jesu skupe i dugo traju, tako da je ”običan čovjek” naviknuo na površno odrađen posao i s time biti zadovoljava. Laseri kako čiste, čiste dubinski bez oštećenja i bez otpada za sobom, jer oni ne čiste putem medija i prljavština za njima ne ostaje, a isto tako je vrlo efikasno i praktično jer mi dolazimo laserom na adresu i posao čišćenja možemo obaviti skoro bilogdje bez nekakvog nereda što poslije svakog pjeskarenja osim kada odnesete dijelove koji se moraju čistiti direkt u tvrtku koja se bavi pjeskarenjem, tako da ono što i nastojimo čini nam se i da uspijevamo jer klijenti ni manje ni više u većini slučajeva budu oduševljeni, koliko time kako laser veoma zanimljivo izgleda dok čisti na određenim materijalima isto tako jako dobro obavi svoj posao u kratkom vremenu.“

Josip dodaje kako se konkurencije ne boji, s obzirom da su dobro istražili tržište i ističe „Konkurencije trenutno gotovo i nema, tako da se ne moramo s njome niti nositi, laser je specifičan način čišćenja oksidacija koji je moderniji od svih šmirglanja, pjeskarenja, tretiranja kemikalijama i slično tako da mislimo da je to budućnost i da ćemo tek uskoro kada to prestane biti si –fi onda početi dobivati zdravu konkurenciju“

Sljedeći korak u razvoju poslovanja je jačanje marketinških aktivnosti s ciljem promocije usluga i povećanjem dostupnosti svojih usluga. Josip je se odlučio za siguran i čvrst korak naprijed, postupno razvijajući komunikacijske i promocijske kanale u skladu sa svojim poslovnim modelom. Josip dodaje: „To nam je vrhovni prioritet, mislimo da je danas sve online, ulažemo trenutno onoliko koliko financijski možemo, ali to je ono čemu ciljamo; marketing je #1“

Za buduće poduzetnike Josip ima poruku, a to je da ne odustaju od svoje ideje na samom početku. Nužno je testirati ideju, razgovarati sa ljudima oko sebe i pronaći „svog Mateja“ koji će biti podrška. Također ističe važnost educiranja i rada sa stručnim osobama, a mi ćemo istaknuti kako je Josip polaznik brojnih naših edukacija i seminara vezanih uz poslovanje, te ta naučena znanja pretače u svoju tvrtku.

Ove stranice koriste tehnologiju internetskih 'kolačića', a kako bismo Vam ponudili bolje iskustvo. Više informacija o njima, kao i o detaljima iz domene privatnosti, možete saznati putem sljedeće poveznice